جایگاه حضرت مهدی(عج) در نزد علمای اهل سنت (عبدالرحمن سربازی)
کد مطلب:79 تاریخ انتشار:11 دي 1402 - 20:08 تعداد بازدید61
مقالات » مهدویت
جایگاه حضرت مهدی(عج) در نزد علمای اهل سنت (عبدالرحمن سربازی)

مولوی عبدالرحمان سربازي برادر مولوی محمدعمر سربازي امام جمعه اهل‌سنت چابهار و مدير مدرسه ديني جامعة الحرمين شريفين چابهار.

وی فرزند ملا احمد در سال 1324  ش در روستاي انزا بخش سرباز شهرستان ايرانشهر متولد شد . دوره مقدماتي را در خانه نزد پدر و برادرش محمدعمر و دو سال دوره سطح را در مدرسه عزيزيه روستاي انزا و سال سوم سطح  تا دوره خارج را در مظهر العلوم کراچي پاکستان گذراند و مدرکي تحت عنوان سند العالم دريافت کرد .علم تجويد و قرائت را در محضر علمائی چون مولوی زکريا و قاري حبيب الله خوانده و پس از شرکت در يک آزمايش اختصاصي در محضر شيخ قراء العالم يعني شيخ محمود خليل الحصري و شيخ عبدالباسط عبدالصمد مصري مدرک تخصص در قرائت را دريافت کرد.

  رشته هاي تخصصي علوم القرآن تفسير و مناظره را به ترتيب نزد سيد محمد يوسف بنوري و مولوی عبدالغني جاجروي و دوست محمد قريشي فرا گرفت و مدرک لازم را دريافت کرد.

  در سال 1344  ش به وطن بازگشت ودر حوزه علميه عزيزيه انزا به تدريس تجويد قرائت و علوم ديني پرداخت.   درسال 1346ش براي امامت جمعه به چابهار مهاجرت نموده و ساکن شد.

مولوی عبدالرحمن سربازي: منکرين مهدويت به علت انکار اجماع فاسق هستند

آنچه که از روايات اهل سنت در بحث مهدويت ثابت مي شود تواتر معنوي اين عقيده است که طبق سخنان بزرگان اهلسنت و الجماعت بر اين اعتقاد اجماع دارند.

طبق عقيده اهلسنت و جماعت انکار اجماع در حکم کفر و حداقل فسق است و مولوی عبدالرحمن سربازي هم در مقدمه اي که به کتاب اعتقاد به امام مهدي در اسلام تاليف مولوی اقبال زده است به اين نکته اشاره فرموده چنين بيان ميکند:

((با توجه به اهميت تصحيح اعتقاد براي هر فرد مسلمان مطابق عقائد اسلامي که از آن جمله عقيده ظهور پرنور امام عالي مقام و مصلح عالم امکان حضرت مهدي آخرالزمان عليه الرضوان مي باشد که از عقائد اجماعي و متفق عليه مسلمانان و جماهير اهلسنت و جزء عقائد لازمه و واجبه قاطبه اهل ايمان است به طوري که هر کس منکر آن باشد به علت مخالفت با اجماع و تکذيب ضمني احاديث صحيحه وارده رسول الله صلي الله عليه و سلم خفيف ترين جرم و سزايش فاسق بودن است زيرا محدثين احاديث ظهور مهدي رضي الله عنه را متواتر معنوي دانسته اند.

همچنين عقائد نگاران مورد وثوق عقائد اهل سنت در کتابهاي عقائد اسلامي با نظم و نثر آن را مورد تاکيد قرار داده اند که آنچه از علائم قيامت در نصوص روايات آمده است بدون شک و ترديد حق و ثابت است از آن جمله عقيده ي حضرت مهدي و حضرت مسيح است))

اعتقاد به امام مهدی در اسلام تالیف مولوی محمد ظفر اقبال ترجمه مولوی عبدالرحمن سربازی صفحه18

 

با توجه به سخنان عبدالرحمن سربازی افرادی که اصل مهدویت را انکار می نمایند به مانند کارشناسان شبکه های وهابی فاسق می باشند.

 

اکنون این سوال به ذهن خطور می کرد که دلیل انکار اصل مهدویت در رسانه های وهابی تکفیری چیست؟ و چرا امروزه مشاهده می کنیم که این شبکه های وهابی با تمام سعی و تلاش شبانه روزی به دنبال زیر سوال بردن این اصل اشتراکی هستند؟

 

خادم کوچک اهلبیت:

علی شریفی



Share
نظر شما