جايگاه حضرت مهدي(عج) در نزد علماي اهل سنت ( احمد سرهندي)
کد مطلب:75 تاریخ انتشار:11 دي 1402 - 19:11 تعداد بازدید51
مقالات » مهدویت
جايگاه حضرت مهدي(عج) در نزد علماي اهل سنت ( احمد سرهندي)

يکي از علماي اهل تسنن شيخ احمد فاروقي کابلي فرزند مولوي شيخ عبدالاحد فاروقي مي باشد که در نزد اهل تسنن مشهور به " امام رباني مجدد الف ثاني" است، وي در نيمه شب جمعه 14 شوال 971 ه‍.ق در شهر مشهور سرهند به دنيا آمده است.

احمد سرهندي داراي تاليفات متعددي مي باشد که  از جمله معروف ترين کتب وي کتاب مکتوبات او مي باشد که با نام "مکتوبات امام رباني"  ميان اهل سنت مشهور است، به حدي که اين کتاب در بعضي از مناطق، جزء کتب درسي اهلسنت هم به شمار مي رود.

"مکتوبات امام رباني" مجموعه اي تدوين شده از نامه هاي نوشته شده علماي اهل سنت به سرهندي و پاسخ وي به آنان مي باشد که در بسياري از مدارس ديني به عنوان ماده درسي قرار گرفته است.

جايگاه احمد سرهندي و کتاب مکتوبات وي از نظر علماي اهل سنت

محمد عمر سربازي:

مولوي محمد عمر سربازي در مورد شخصيت شيخ احمد فاروقي  چنين مي فرمايد:

((خواجه مجدد الف ثاني که مقامي والا داشت و فيوضاتش از فيوضات شيخ عبدالقادر گيلاني هم بيشتر بود... مکتوبات امام رباني اثري بسيار ارزشمند است))

مجالس قطب الارشاد محمد عمر سربازي جلد1 صفحه77

 

احمد سرهندي:روايات مهدويت متواتر است

يکي از انواع تاليفات، نوشتن رساله هاي اعتقادي مي باشد، علما در اين رساله ها اعظم اعتقادت صحيح و اعتقادات خودشان را بيان مي کردند.

مولوي رشيد احمد علوي رساله تعدادي از بزرگان اهل سنت را در کتابي تحت عنوان "رموز رستگاري مواد عقيدتي اهل سنت" جمع آوري کرده است که مولوي عبيدالله اين کتاب را ترجمه نموده است.

يکي از رساله هاي که در اين کتاب جمع آوري شده است رساله "العقائد الاحمديه" احمد سرهندي مي باشد؛ احمد سرهندي در اين رساله مباحثي را در رابطه با مدعيان دروغين و حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف بيان داشته و اينگونه مي گويد:

((فصل22: آيا مهدي گذشته است يا در آينده مي آيد؟

گروهي از جهال گمان کرده اند شخصي که در هند دعواي مهدويت کرد، همان مهدي موعود است و به نظر اينان مهدي گذشته و فوت کرده است و مي گويند قبر او در فره است

اما احاديث صحيحي که در مورد مهدي وارد شده و به حد شهرت و بلکه به اعتبار معنا به حد تواتر رسيده اند ادعاي دروغ اين گروه را ثابت ميکند.))

رموز رستگاري مواد عقيدتي اهل سنت رشيد احمد علوي ترجمه مولوي عبيدالله صفحه 93

 

اکنون اين سوال به ذهن خطور مي کرد که دليل انکار اصل مهدويت در رسانه هاي وهابي تکفيري چيست؟ و چرا امروزه مشاهده مي کنيم که اين شبکه هاي وهابي با تمام سعي و تلاش شبانه روزي به دنبال زير سوال بردن اين اصل اشتراکي هستند؟

دليل ترس مخالفين مکتب اهلبيت از طرح مباحث مهدويت چيست؟

 

خادم کوچک اهلبيت:

علي شريفي

 



Share
نظر شما