جايگاه حضرت مهدي در نزد علماي اهل سنت ( محمد يوسف حسين پور)
کد مطلب:74 تاریخ انتشار:11 دي 1402 - 19:08 تعداد بازدید40
مقالات » مهدویت
جايگاه حضرت مهدي در نزد علماي اهل سنت ( محمد يوسف حسين پور)

مولوي محمّد يوسُف حسين‌ پور فرزند محمّد کريم در سال ۱۳۴۹ هـ.ق./ ۱۳۰۹ شمسي در شهر گشت در استان سيستان و بلوچستان متولد شد.

از ابتکارات وي مي‌توان به پايه‌گذاري شوراي هماهنگي مدارس ديني اهل سنت استان سيستان و بلوچستان اشاره نمود

مولوي حسين پور مبتكر جشن‌هاي دانش آموختگي مدارس ديني اهل سنت در بلوچستان مي‌باشد؛ به ابتکار وي، براي اولين بار در بلوچستان، جشن فارغ التحصيلي و دستاربندي طلاب عين‌العلوم، در سال ۱۳۹۰ (هـ.ق.)، با حضور علماي طراز اول  اهل سنت بلوچستان برگزار شد.

جايگاه علمي وي، از لقب‌هاي «شيخ‌الحديث» و «أستاذ العلماء» که علماي طراز اوّل اهل سنت بلوچستان به او داده‌اند، مشخص مي‌شود.

سرانجام او در روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۶ در بيمارستاني در شهر کراچي پاکستان، پس از عمل جراحي قلب وفات نمود.

 

مولوي حسين پور:ظهور حضرت مهدي و اقتداء حضرت عيسي عليه السلام به ايشان از احاديث صحيح ثابت است

يکي از مهمترين کتب اعتقادي اهل سنت معاصر ايران، کتاب "احسن المقصود في توحيد المعبود" است که مولوي عبدالواحد سيدزاده اين کتاب را تاليف نموده و مولوي حسين پور هم اين کتاب را تصحيح و تحقيق نموده است.

مولوي حسين پور در پاورقي اين کتاب و در مسئله علامات قيامت به مسئله حضرت مهدي عج به عنوان يکي از علامات قبل قيامت اشاره کرده و چنين نوشته است:

((مهدي از احاديث صحيح ثابت است که الله تبارک و تعالي در آخر الزمان خليفه اي عادل از آل رسول به اين امت مرحمت مي فرمايد و پس از او دجال و سائر علامات قيامت ظاهر ميشوند آن گاه عيسي فرود مي آيد و دجال را ميکشد و در نماز به مهدي اقتدا ميکند

از ابوسعيد خدري به روايت است که پيامبر ’ فرمودند: «المهدي مني أجلى الجبهة أقني الأنف يملأ الأرض قسطا وعدلا كما ملئت جورا وظلما يملك سبع سنين »؛ مهدي از من است ؛ داراي پيشاني بلند (قسمت جلوي سرش مو ندارد) و بيني دراز که وسط آن بلند و دو پره ي آن باريك است؛ زمين را از عدل و داد پر مي کند همان گونه که آکنده از ظلم و جور بوده است و هفت سال زمامداري مي کند.»

سنن أبي داود (۶۲۹۵)؛ حاكم (۵۵۷ / 4 )، و قال : هذا حديث صحيح على شرط مسلم؛ مشكاة (5454)، محقق مشكاة گفته: سند آن حسن است.

از حضرت علي به روايت است که پيامبر و فرمودند: «المهدئ منا أهل البيت يصلحه الله في ليلة »؛ «مهدي از ما اهل بيت است ؛ الله او را يك شبه اصلاح مي کند))

احسن المقصود في توحيد المعبود تاليف مولوي عبدالواحد سيدزاده تصحيح و تحقيق مولوي حسين پور صفحه 78

 

 

اکنون اين سوال به ذهن خطور مي کرد که دليل انکار اصل مهدويت در رسانه هاي وهابي تکفيري چيست؟ و چرا امروزه مشاهده مي کنيم که اين شبکه هاي وهابي با تمام سعي و تلاش شبانه روزي به دنبال زير سوال بردن اين اصل اشتراکي هستند؟

دليل ترس مخالفين مکتب اهلبيت از طرح مباحث مهدويت چيست؟

 

خادم کوچک اهلبيت:

علي شريفي



Share
نظر شما