برکات ظهور حضرت مهدي (عج) از نگاه علماي اهل سنت
کد مطلب:105 تاریخ انتشار:19 دي 1402 - 00:41 تعداد بازدید27
مقالات » مهدویت
برکات ظهور حضرت مهدي (عج) از نگاه علماي اهل سنت

 

يکي از مطالبي که در روايات اهل سنت به آن زياد توجه شده است برکات ظهور و حکومت حضرت مهدي عج مي باشد.

 

اين برکات و فزوني نعمت ها به قدري تعجب آور است که عده اي را مجبور کرده است اين موارد را انکار کنند؛ از آنجاي که در اين مورد روايات زيادي بيان شده است که مي توان در اين خصوص ادعاي تواتر معنوي کرد لذا ميتوان ادعا کرد که اين مسئله قطعي بوده است.

 

در اين قسمت قصد داريم قسمتي از اين برکات ظهور حضرت مهدي عج را از منظر علماي اهل سنت بيان کنيم تا خواننده محترم بداند که چرا ظهور حضرت مهدي عج از اهميت بالاي در اسلام برخوردار است، زيرا قطعا ظهور و حکومت ايشان از معجزات الهي مي باشد.

 

 مولوي حسين پور و بيان برکات ظهور حضرت مهدي (عج)

 

مولوي محمّد يوسُف حسين‌ پور فرزند محمّد کريم در سال ۱۳۴۹ هـ.ق./ ۱۳۰۹ شمسي در شهر گشت متولد شد.

 

از ابتکارات وي مي‌توان به پايه‌گذاري شوراي هماهنگي مدارس ديني اهل سنت استان سيستان و بلوچستان اشاره نمود

 

مولوي حسين پور مبتكر جشن‌هاي دانش آموختگي مدارس ديني اهل سنت در بلوچستان مي‌باشد؛ به ابتکار وي، براي اولين بار در بلوچستان، جشن فارغ التحصيلي و دستاربندي طلاب عين‌العلوم، در سال ۱۳۹۰ (هـ.ق.)، با حضور علماي طراز اول  اهل سنت بلوچستان برگزار شد.

 

جايگاه علمي وي، از لقب‌هاي «شيخ‌الحديث» و «أستاذ العلماء» که علماي طراز اوّل اهل سنت بلوچستان به او داده‌اند، مشخص مي‌شود.

 

سرانجام او در روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۶ در بيمارستاني در شهر کراچي پاکستان، پس از عمل جراحي قلب وفات نمود.

 

يکي از مهمترين کتب اعتقادي که توسط اهل سنت نوشته شده است، کتاب "احسن المقصود في توحيد المعبود" است که مولوي عبدالواحد سيدزاده اين کتاب را تاليف نموده و مولوي حسين پور هم اين کتاب را تصحيح و تحقيق نموده است.

 

موضوع اين کتاب بيان و شرح مباحث اعتقادي اهلسنت است، در اين کتاب در مسئله نشانه هاي قيامت و علائم آخر الزمان مطالبي بيان شده است که مولوي حسين پور در پاورقي اين کتاب و در مسئله علائم قيامت که توسط مولوي عبدالواحد مطرح شده است  بحثي را در مسئله ظهور حضرت مهدي عج و برکات حکومت ايشان بيان داشته و طبق روايات صحيح چنين مي نويسد:

 

((خداوند متعال باران مي فرستند، هيچ خانه خشتي و پشمي از آن مصون نمي ماند که در آن باران نيايد، تمام زمين شسته شده مانند شيشه صاف مي شود، سپس حق تعالي به زمين دستور مي دهد که ميوه هاي خود را بيرون بياور، و برکات خود را دوباره ظاهر بنما (و چنين خواهد شد). و آن قدر بر کات ظاهر مي گردد که) يك دانه انار براي يك گروه کفايت مي کند و پوست آن را سايبان قرار مي دهند. و در شير برکت مي آيد، تا جايي که شير يك شتر براي گروه بزرگي از مردم بسنده مي کند، و شير يك گاو براي يك قبيله کفايت مي کند، و شير يك گوسفند تمام افراد يك خاندان (جماعت کمتر از قبيله) را کفايت مي کند، و زمان اين برکات فوق العاده و امن و امان ، تا مدت چهل سال باقي مي ماند))

احسن المقصود في توحيد المعبود مولوي عبدالواحد سيدزاده با تصحيح و تحقيق مولوي محمد يوسف حسين پور صفحه 82

  • ​​​​​​​ مولوي محمد عمر سربازي و بيان برکات ظهور حضرت

 

مولوي محمد عمر سربازي در کتب خويش و در مسئله برکات ظهور حضرت مهدي (عج) مجموع روايات را جمع آوري کرده و تصريح مي کند که در زمان حکومت ايشان خداوند برکت و رحمت خويش را بر بشريت تمام کرده و طبق روايات حکومت حضرت و زندگي مردم را اينگونه بيان مي فرمايند.

 

((در زمان او گوسفندان با گرگان مي چرند. کودکان با مار و کژدم بازي خواهند کرد. زمين تمام دفينه هاي خود مثل زر و نقره را بيرون مي اندازد و در زمين برکت پيدا مي شود که يک کيلو هفتصد کيلو ثمره ميدهد. دل هاي مردمان چنان مستغني مي گردند که صدقات و زکوة هم قبول نمي کنند.))

فتاواي منبع العلوم کوه ون مولوي محمد عمر سربازي جلد1 صفحه244

  1.  
  2. مولوي اقبال و بيان برکات ظهور حضرت مهدي(عج)

 

مولوي اقبال هم در کتاب خويش در مسئله برکات و حکومت حضرت مهدي عج طبق روايات چنين مي نويسد:

((در روي زمين چنان امنيت حاکم خواهد شد که زني به همراه پنچ زن ديگر بدون اينکه مردي با آنها باشد با اطمينان خاطر به حج مي  رود و از هيچ چيزي جز ذات پاک الله تعالي نمي ترسد... زمان حضرت مهدي رضي الله عنه زمان خوشحالي و فراواني عمومي خواهد بود که فرشتگان نيز از او راضي خواهند شد و اهل زمين نيز، بارندگي ها به کثرت خواهد باريد و زمين روئيدني هاي خود را مي روياند تا آنجا که مردم آن زمان تمنا و آرزو خواعند کرد کاش آبا و اجداد گذشته ما نيز زنده مي شدند و از اين خوشحالي و زندگي خوب بهره مي گرفتند...در زمان وي گرگ با ميش يکجا به چرا مي روند. کودکان با مار و کژدم ها بازي خواهند کرد و از سئي اين حشرات ضرري به آنها نخواهد رسيد. انسان يک مد را به عنوان تخم در زمين مي ريزد هفتصد برابر محصول خواهد داد))

اعتقاد به امام مهدي در اسلام تاليف مولوي محمد ظفر اقبال ترجمه مولوي عبدالرحمن سربازي صفحه83

 

خادم کوچک اهلبيت

علي شريفي

 



Share
نظر شما