اهانت احمد بصری و عبدالله هاشم و ادعای ارتداد انبیاء و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
کد مطلب:348 تاریخ انتشار:23 ارديبهشت 1404 - 22:06 تعداد بازدید741
مقالات » عمومی
اهانت احمد بصری و عبدالله هاشم و ادعای ارتداد انبیاء و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

آنچه در این مقاله مطالعه می کنید اهانت سخیف احمد بصری به عنوان امام سیزدهم و عبدالله هاشم به عنوان امام چهاردهم فرقه مدعی یمانی نسبت به انبیاء الهی و پیامبر اسلام(ص) می باشد که مدعی شده اند همه انبیاء گنهکار و عاصی بوده و سیصد و سیزده نفر از آنان از جمله اشرف مخلوقات پیامبر اسلام(ص) مرتد شدند

 

اهانت احمد بصری و عبدالله هاشم و ادعای ارتداد انبیاء و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

 

مقدمه: آشنایی با فرقه احمد بصری به عنوان مدعی مهدویت و امامت

 

یکی از فتنه های آخر الزمان طبق روایات اهلبیت، ظهور مدعیان دروغین و فرقه های باطلی می باشد که هر کدام به نوعی ادعاهایی را مطرح کرده و عده ای از ایتام آل محمد(ص) را فریب داده و از دین خارج می کنند.

 

یکی از فرقه های که در طی این چند سال با کمک جریان های معاند اسلام و شیعه تبلیغات گسترده ای را آغاز کرده است، جریان احمد بصری می باشد

 

ظهور مدعیان دروغین مهدویت، در طول تاریخ اسلام، مسئله‌ای تلخ است که مسلمانان هر از چندگاه با آن روبرو می‌شوند. گاهی صوفیه، گاهی شیخیه، گاهی بابیت، گاهی بهائیت  و در سال‌ها‌ی اخیر مدعی یمانیت با ادعای نجات دادن مردم، دست خویش را از آستین پر فریب ابلیس بیرون آورده و به سمت مردم دراز كرده است.

 

طبق برنامه ریزی استعمار و دشمنان اسلام یکی از بهترین راهای مبارزه با اسلام درست کردن فرقه های منحرف است تا به نام اسلام، اسلام را از بین ببرند همانگونه که با درست کردن داعش و گروهک‌های تکفیری از دل اهل‌سنت به اسلام ضربه وارد کردند.

 

در همین راستا و برای تخریب شیعه، یهود و استعمار همان سیاست را در پیش گرفتند تا  این بار داعش شیعی را تاسیس کنند.

 

بیش از 20 سال پیش جریانی از عراق به عنوان مدعی مهدویت به سرکردگی شخصی به نام احمد بن اسماعیل از قبیله همبوش در شهر بصره با نماد ستاره شش پر اسرائیل اعلام موجودیت کرد.

 

همو که با وجود داشتن نسبی مشخص و محروم بودن از اتصال نسبش به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسیادت، ادعا می‌کند از نسل امام زمان علیه السلام است که آمده مردم گمراه در دوره غیبت را هدایت کند!

 

او با کوله باری از دعاوی که به 180 ادعا می‌رسد و مهم‌ترین آنها ادعای نبوت و امامت و رسالت است، تبلیغات گسترده‌ای در کشورهای مختلف به راه انداخته و تلاش‌دارد با استدلال‌های سبك و در بسیاری موارد مضحك خود، مردم را به گرد خویش جمع کند.

 

وی مدعی شد که نبوت ختم نشده است و امامت در ائمه اثنی عشر خاتمه نمی‌یابد لذا ادعای امامت، نبوت و رسالت نمود و حتی کار را به جای رساند که ادعای الوهیت نمود.

 

وی در آغاز دعوت خویش ادعا کرد تمام مردم جهان و شیعیان که به او ایمان نیاورده‌اند کافر و در حکم ناصبی و نجس هستند و هیچ عمل آنان قبول نمی‌باشد و به مانند برادر ناتنی خویش داعش حکم به تکفیر همه مردم داده و مدعی شد اموال مخالفینش برای اتباع وی حلال می‌باشد.

 

از آنجایی که یکی از اهداف تاسیس این فرقه زیر سوال بردن انبیاء و ائمه علیهم السلام می‌باشد، لذا احمد بصری در کتب مختلف خویش اهانت‌های بسیار زشتی به حجت‌های الهی نموده و مدعی شده است که پیامبر صلی الله‌ علیه و آله و سلم و ائمه انسان‌های  بی‌سواد و جاهلی بوده‌اند که دچار گناه و معصیت شده‌اند؛ تا جایی که مدعی می‌شود نعوذبالله امیرالمومنین علیه السلام در خسران  بوده و امام حسین علیه السلام دچار شرک خفی بوده و انبیاء الهی به مانند حضرت یونس علیه السلام به علت گناه در شکم نهنگ مرده و به جهنم رفته است.

 

شاید بتوان مدعی شد که هیچ ادعای عجیب و غریبی نمانده است که احمد بصری آن را برای خود مطرح نکرده باشد تا جایی که وی مدعی شده شتر حضرت صالح خود او بوده است؛ حضرت خضر در روایات خود وی می‌باشد، کسی که به جای حضرت عیسی علیه السلام به صلیب کشیده شده است او بوده و صدها ادعای مضحک اینچنینی.

 

وی حتی در مورد یاران خود ادعای عجیبی را مطرح کرده و تصریح کرده است که انسان‌های فاسق و شرابخوار و زناکار به او ایمان می‌آورند.

 

ما در راستای روشنگری خالصانه نسبت به خطاها و دروغ‌های این جریان، تصمیم به نگارش مقالات کوچک و روان گرفتیم تا در عین عمیق بودن مطالب، در فرصتی اندک حقیقت را برای خواننده واضح نماییم.

 

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید نمود، اهانت احمد بصری به انبیاء و به خصوص افضل مخلوقات عالم حضرت محمد مصطفی(ص) و حکم ارتداد ایشان می باشد

 

پیامبران معصوم نیستند و قبل از نبوت و بعد آن حتی در مسیر رسالت گناه کردند

 

یکی از راه های تبلیغی احمد بصری و مدعیان دروغین برای یکسان سازی خود در کنار حجت های الهی پایین آوردن مقام انبیاء و ائمه می باشد و در همین راستا احمد بصری مدعی شده است  که انبیاء الهی نه تنها قبل از رسالت معصوم نبودند بلکه بعد از رسالت خویش هم مرتکب گناه و معصیت شده اند لذا وی چنین می گوید:

 

عصمت

 

روزی به امام احمد الحسن از ایشان سلام گفتم ... میخواهم به تفاوتهای عصمت ذاتی و اکتسابی اشاره کنم همچنین می خواهم ذکر کنم که پیامبران قبل از فرستاده شدن به عنوان پیامبر اشتباهاتی مرتکب شده اند و حتی در مسیر خود به عنوان پیامبر نیز خطا کرده اند. بدون درک این ،مفهوم مردم گمان خواهند کرد که پیامبر از بدو تولد تا هنگام مرگ معصوم است و هیچگاه خطا    نمیکند در حالی که برعکس است.

 

امام از ایشان سلام در پاسخ :فرمود: اشتباه همین ،است این عقیده های نادرست است. این کار سود مندی ،است خداوند به تو خیر عطا کند.

هدف حکیم ص467

 

بطلان نبوت انبیاء، ارتداد پیامبر(ص) و حضرت موسی و 313 نفر از انبیاء

 

وی در ادامه همین بحث و در یک ادعای سخیف و کفرآمیز مدعی شده است که 313 نفر از انبیاء به علت گناهان کبیره به مانند شرک و... سرباز شیطان شده و روح شیطانی در آنان نفوذ کرده لذا از دائره نبوت خارج و مرتد شدند که از جمله این انبیاء پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد

 چنانچه احمد چنین می گوید:

 

امام احمد الحسن از ایشان سلام فرمود که تمام موفقیتها و خوش اقبالی ها از روح پاک می آید. این چیزی است که محافظت میکند هدایت میکند و اقبال خوب میبخشد بدون آن تمام موفقیتها و برکات یک فرد از بین میرود و به شدت رنج خواهد کشید ... بلعم پیامبری بود که در کتاب مقدس و قرآن ذکر شده است. خداوند به او دستور داد که اسرائیل را برکت دهد و او روحی از جانب خدا داشت ...

 

با این حال، قرآن تصریح میکند که او روح خود را از دست داد زیرا او سخنان و دستورات خدا را کنار گذاشت و به جای روح پاک یک روح شیطانی جایگزین شدروح های نیکو زمانی به انسانها عطا میشود که توانایی دریافت آنها را ایجاد کرده باشند. هنگامی که آنها این امتیاز را به دست آوردند باید برای حفظ آنها تلاش زیادی کنند اگر نتوانند آنها را حفظ کنند، آن آنها را ترک می کند.

 

امام احمد الحسن از ایشان سلام روزی به من فرمود: آیا میدانی چند نفر از پیامبران و رسولان بودند که تقریباً محو و از فهرست پیامبران حذف شدند؟

 گفتم: سیصد و سیزده؟

فرمود: آری موسی از آنان بود و یعقوب و محمد نیز در آخر عمرش.

 

امام از ایشان سلام در ادامه تصریح میکند که صدها پیامبر شکست خوردند، جایگزین شدند و روح خود را از دست دادند به همین دلیل حتی امیر المومنین علی از ایشان سلام تا آخرین لحظه نتوانستند خود را تضمین کنند تا این که سرانجام مورد اصابت ضربتی مهلک قرار گرفتند و بانگ زدند: سوگند به پروردگار کعبه که رستگار شدم اما قبل از آن ایشان از وضعیت خود نزد خدا مطمئن نبودند.

 

امام احمد الحسن از ایشان سلام روزی به من فرمود بلعم بن باعورا از همه پیامبرانی که با تو هستند بهتر بود و وضعیتش چگونه بود؟ عاقبت او چیزی جز نگون بختی نبود.

هدف حکیم صفحه 209

 

 

سخن از ارتداد پیامبر(ص) ادعای است که نه تنها هیچ مسلمانی آن را مطرح نکرده بلکه حتی نواصب هم چنین ادعای را نداشته اند که ایشان به عنوان فرستاده خداوند و افضل و اشرف مخلوقات در سالیان آخر حیات شان مرتد شده اند و این جسارت سخن کفرآمیز توسط شخصی که مطرح شده است که مدعی است مهدی و قائم در روایات شیعه و اهل تسنن می باشد.

 

مگر نه این است که احمد بصری برای اثبات خودش به یک حدیث جعلی با صدها اشکال در کتاب الغیبه شیخ طوسی به نام وصیت استدلال می کند که پیامبر(ص) در شب وفاتش وصیتی نوشت و در آن به مهدیین اشاره کرده است و اگر ما این روایت و سخن احمد را بپذیریم پس نتیجه می گیریم که این وصیت در لحظاتی نوشته شده است که پیامبر(ص) مرتد شده بودند و روح شیطان در ایشان حلول کرده است، پس در نتیجه این وصیت الهی نیست بلکه وحی شیطانی می باشد، آیا ما باید از دستور شیطان تبعیت کنیم با با آن مخالفت کنیم؟

همین یک دلیل بر اثبات بطلان فرقه احمد کفایت می کند

 

آقایان و خواهران فریب خورده، پاسخ شما چیست؟

قضاوت با شما

خادم کوچک اهلبیت

علی شریفی




Share
نظر شما