نظر احمد بصری درباره علمای شیعه
کد مطلب:22 تاریخ انتشار:24 آبان 1402 - 20:28 تعداد بازدید149
پرسش و پاسخ » عمومی
نظر احمد بصری درباره علمای شیعه

دیدگاه احمدالحسن بصری پیرامون علماء وفقهای اسلام چیست؟

جواب:
هر چند که احمد بصری خود را دشمن استکبار و کفر جهانی معرفی کرده است، اما تا کنون تمام توانش را در راه مبارزه با علماء و فقهای شیعه صرف نموده و هیچ اقدام عملی علیه داعش با صهیونیسم نداشته است.

(احمد بصری با ادعای تشکیل «سرايا القائم» سعی بر این داشت تا خود را مدافع تشيع و مخالف داعش نشان دهد، اما پس از مدتی معلوم شد که این لشکر، توهمی بیش نبوده و وجود خارجی ندارد. بنابراین به جهت جبران این افتضاح، بدون هیچ دلیل و مدرکی برخی از شهدای عراق را شهدای انصار در مبارزه با داعش نامید. این در حالی است که در بیانیه ها و کتاب های خود جهاد در بيرق فقهاء را حرام دانسته و در براساس روایت: «لاشتبقي نفسي لصاحب هذا الأمر» هرگونه جهاد و کشته شدن را غیرصحیح اعلام کرده است. لذا ادعای شهادت انصاراحمد بصری با فتوای غیر مجاز بودن جهاد در غیر بیرق صاحب الامر همخوانی ندارد.)

 بطوری که علمای عصر حاضر را مصداق علمای گمراه پنداشته و خود را هدایتگر قرن معرفی می کند. وی در ابراز دشمنی خود تا جایی پیش رفته است که دست به دامان تهمت شده و درباره علمای شیعه می گوید: «آنان مردم را از جهاد در پیشگاه امام و از مبارزه با کفار که دولتهای اسلامی را به غارت بردند منع می کنند.

المتشابهات ، ج ۱، ص ۶۸

همچنین گفته است: «علمای شیعه فتوا داده اند که غیبت کبری پایانی ندارد و هیچ احدی هرگز حضرت را نخواهد دید».

وهذا مايفتی به بعض علماء الشيعة اليوم أنه لانهايه للغيبة الكبرى ولا أحد يراه أبدآ وهم بالحقيقه لا يريدون ظهوره ثم قيامه

تاريخ خطبه: ۲۸ شوال ۱۴۲۴هـ.ق



Share
نظر شما