معرفی جریان احمد اسماعیل بصری
کد مطلب:21 تاریخ انتشار:24 آبان 1402 - 20:25 تعداد بازدید135
پرسش و پاسخ » عمومی
معرفی جریان احمد اسماعیل بصری

اخیرا فردی با عنوان احمد الحسن از استان بصره عراق، ادعای آن را دارد
كه فرزند امام مهدی علی بوده و همان یمانی موعوداست. لطفا درباره این فرد وادعایش توضیح دهید.

 جــواب:
این فرد، احمد بن اسماعیل بصری، متولد استان بصره عراق در سال (۱۹۶۸م) است که بعدها خودش را با عنوان «احمد الحسن الیمانی» معرفی کرد. وی بنیانگذار یکی از جریان های نوظهور در مسیر مهدویت است که خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (عج) دانسته و علاوه بر آن، دارای ادعاهای دروغین بیشماری می باشد.

اساس ادعای این شخص را یمانی بودن، سفارت و وصایت و امامت حضرت حجت (عج) تشکیل می دهد.

احمد بصری درسال (۱۹۹۲م) از دانشکده مهندسی در رشته شهرسازی فارغ التحصیل گردید و تا سال (۱۹۹۹م)، هیچ سندی از وی در دست نبوده و این مدت به عنوان خلاء اطلاعاتی از زندگانی احمد الحسن محسوب می شود. وی در سال (۱۹۹۹م) به سمت نجف اشرف رفت و مدت کوتاهی در حوزه درس حضرت آیت الله محمد صادق صدر حاضر شد.

منبع
الجواب المنير عبر الاثير، الجزء الأول ، ص۸۲

و در همان سال به علت نامعلوم و به همراه فردی به نام «حیدر المشتت» تا سال(۲۰۰۱م) در زندان ابوغریب زندانی شدند که پس از مدتی بنا به درخواست صلیب سرخ جهانی، نام آنان در میان لیست زندانیان ابوغریب در روزنامه های بغداد منتشر گردید. پس از آزادی از زندان دوباره به حوزه برگشته و پس از تحصیل دروس حوزوی، در سال (۲۰۰۳م) ادعای خود را براساس یک رؤیا و خواب آغاز کرده و خود را فرزند امام زمان عج الله معرفی کرد.

وقصة هذا اللقاء هي أني كنت في ليلة من الليالي نائما، فرأيت رؤيا في المنام، كأن الإمام المهدي واقف بالقرب من ضريح سید محمد أخي الإمام العسكري، وأمرني بالحضور للقائه و بعد ذلك استيقظت ، وكانت الساعة الثانية ليلا...

ترجمه
وماجرای دیدار این است که من شبی از شب ها در خواب بودم که رویایی در آن خواب دیدم ، گویی که امام مهدی وای نزدیک ضريح سيد محمد، برادر امام حسن عسکری و ایستاده بود و به من امر کرد که به دیدارش بروم. بعد از آن از خواب بیدار شدم و ساعت هم دو نصف شب بود!.

منبع

بیانیه ۲۸ شوال ۱۴۲۸ به نقل از درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن البصري ، علی محمدی هوشیار، ص ۲۸



Share
نظر شما