توسل در روايات از منظر اشرف علي تهانوي با استناد به دستور عائشه براي توسل به قبر پيامبر(ص)
کد مطلب:66 تاریخ انتشار:06 دي 1402 - 19:16 تعداد بازدید39
مقالات » توسل
توسل در روايات از منظر اشرف علي تهانوي با استناد به دستور عائشه براي توسل به قبر پيامبر(ص)

يکي از رواياتي که در منابع اهل سنت با سند صحيح نقل شده است روايتي است که در بعد از قحطي شديد در مدينه و تلف شدن مردم و احشام  عائشه به مردم  دستور ميدهد براي نجات از خشکسالي و قحطي به قبر پيامبر متوسل شوند.

 

اشرف علي تهانوي هم به عنواني يکي از بزرگترين علماي ديوبند، اين روايت را نقل کرده است و نه تنها روايت را رد نکرده است و مدعي نشده است که روايت ضعيف و و باطل و اين عقيده اي شرک آلود و بدعت است بلکه اين روايت را به عنوان کرامت و فضيلتي براي عائشه در کتابي تحت همين عنوان  که توسط  نصرالله شه بخش ترجمه شده به شمار آورده است.

 

((کرامات بي بي عائشه صديقه رضي الله عنها

1-از حضرت ابوالجواز روايت است که يکبار در مدينه منوره قحط سالي شديدي شد و قحطي زدگان نزد بي بي عايشه صديقه رضي الله عنها رفته و عرض کردند که به خاطر قحطي خيلي پريشان حال هستيم و شما فکري کنيد، بي بي عايشه طاهره رضي الله عنها به آنها فرمود که شما به مرقد مطهر آنحضرت به دقت نگاه کنيد و موازي گنبد خضرا به سوي آسمان اينطرف و آن طرف سوراخي بگذاريد در سقف طوري که در بين آنها حائلي نباشد و اصحاب کرام همان کار را اجرا کردند و آنقدر باران باريد که گياهان زيادي روي زمين روئيد و سبز شد و شتران آنقدر چاق شدند که در اثر چربي مي افتادند. اين روايت را دارمي (رح) هم بيان نموده است . (مشکوةشريف ص ۵۴۵ ج ۲))

کرامات صحابه و اهل بيت( رضي الله عنهم) اشرفعلي تهانوي صفحه 32

 

 

اين روايت معتبر ثابت مي کند که سيره عائشه هم توسل به رسول الله(ص)  بعد از شهادت مي باشد و ديگر مردم هم در دستور عائشه اعتراض نکردند که توسل به قبر و بعد از وفات شرک است،بلکه آنان به اين مسئله عمل کرده و از خداوند هم جواب گرفته و بلا رفع شده و قحطي از بين رفت.

آيا کسي از اهل سنت مي تواند بگويد که عائشه هم توحيد را نفهميد و عقيده شرکي داشت، به راستي اگر چنين عقيده اي شرک باشد چگونه خداوند بلاء را از آنان دفع و قحطي را پايان داد؟

 

خادم کوچک اهلبيت

علي شريفي



Share
نظر شما